Motorfietstests / Zero Motorcycles SR/S : Meer comfort

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Beetje bij beetje bouwt Zero Motorcycles zijn gamma op. Na de lancering van zijn eerste roadster, de SR/F, onthult de Californische constructeur nu de meer veelzijdige SR/S.

Zero Motorcycles werkt nu al veertien jaar aan elektromobiliteit op twee wielen. Het ‘Tesla onder de motorfietsbouwers’ heeft uitsluitend elektrische modellen – als missie, niet om trendy uit de hoek te komen of om de gemiddelde CO2-uitstoot van heel zijn gamma te drukken. De jongste telg in het Zero-aanbod is de SR/S, met zijn op de ruimtevaart geïnspireerde design misschien wel de knapste Zero tot nog toe. Een klassevolle elektrische motorfiets ook, met een verzorgde afwerking. In feite is de nieuwe SR/S ‘gewoon’ een SR/F met een volledige en gestroomlijnde kuip. Dankzij die laatste geeft de constructeur een 13 procent groter rijbereik op dan voor de SR/F… al zal dat vooral gelden wanneer je plat gaat liggen op de ‘tank’, achter het windscherm. Want in vergelijking met de roadster staan de voetsteunen hier lager en de handgrepen hoger. Minder aerodynamisch, maar goed nieuws voor je rug: je zit op deze SR/S rechter, in een meer ontspannen en comfortabele rijhouding. Voor uitstapjes met zijn tweeën heeft Zero Motorcycles ook aan de passagier gedacht, in de vorm van een grotere greep achteraan waarop je trouwens ook een topcase en zijkoffers kwijt kunt. Ten slotte komt deze uitstootloze sportieve GT verrassend uit de hoek op het vlak van connectiviteit. Je kunt namelijk niet alleen de status en waarschuwingen van het rijwielgedeelte raadplegen, maar ook de laadstatus van de batterij. Het is zelfs mogelijk om rijgegevens te delen en het systeem te updaten.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!