Motorfietstests / SUZUKI V-STROM 650 : Waarom meer willen?

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De markt van de allroads – trailfietsen voor het asfalt – met gemiddelde cilindergrootte doet het goed. Met de nieuwe V-Strom 650 hoopt Suzuki zijn plaats in dit segment weer te kunnen opeisen.

De V-Strom 650 is terug. Met pittiger looks, meer pk’s, meer koppel, meer elektronica... en minder gewicht. Hij blijft er wel zijn geheel eigen gezicht op nahouden, met zijn eendensnavel, zijn eenogige blik en een stijl die hij leent bij zijn grote broer, de V-Strom 1000. Je houdt ervan of niet. De ingenieurs hebben er in elk geval alles aan gedaan om de nieuwe V-Strom 650 op papier in de buurt te brengen van de bestaande kanonnen, waarbij de elektronica alomaanwezig is.

Zo krijgt de V-Strom 650 enkele huisgemaakte oplossingen mee, zoals de Low RPM Assist, die automatisch het toerental opdrijft zodra je bij het vertrek ontkoppelt, of bij lage toeren. Of de Easy Start: één druk op de startknop en het systeem neemt de volledige controle over tot de motor aanslaat. Verder is er de heilige graal van het moment: de elektronische tractiecontrole. En om het elektronicaplaatje volledig te maken vind je nog ABS en een 12-voltaansluiting op het instrumentenpaneel, waaraan je een GPS kunt verbinden.

  • Wegligging
  • Comfort en bedieningsgemak
  • Toegankelijke motorfiets
  • Lineaire motor
  • ABS is niet uitschakelbaar
  • Geen centrale standaard
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!