Motorfietstests / Suzuki Burgman 400 : Orde op zaken

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Tegenover het dynamisme bij de concurrentie in het segment van de maxiscooters, bleef Suzuki wat achter. Met de gemoderniseerde en verbeterde Burgman 400 wil het nu orde op zaken stellen.

Je merkt pas goed dat de ontwerpers van motorfietsen niet stilzitten als je een oud en een nieuw model tegenover elkaar zet. De eerste Suzuki Burgman dateert al uit 1998 en was toen een van de pioniers bij de maxiscooters. Vandaag, eind 2017, kreeg hij een update, waarmee hij eleganter en sportiever dan ooit voor de dag komt. Stilistisch zien we nu een lager geplaatst windscherm, dat het zicht voor de bestuurder minder hindert. Met als keerzijde dat je hoofd nu volop turbulenties te verwerken krijgt (je bovenlijf blijft gelukkig wél goed beschermd). En aangezien het windscherm niet verstelbaar is, lijkt een bezoekje aan de accessoirelijst dan ook onvermijdelijk voor wie vaak op de snelweg vertoeft.

De kuip van de Burgman 400 ziet er scherper uit – Suzuki ging naar verluidt inspiratie zoeken in de autowereld, bij de coupés. Dat merk je vooral aan de neus van deze scooter, die meer gedrongen is en verticaler staat. De bestuurder tot slot kijkt uit op een nieuw instrumentenbord, met drie kilometertellers (A, B en totaal), een temperatuurmeter, een benzinepeilmeter, een weergave van het gemiddelde verbruik, een vorstindicator, een ECO-verklikker en een waarschuwingslampje dat gaat branden wanneer het tijd is voor een oliewissel.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!