Motorfietstests / Honda Forza 300 : Pakezel gefacelift

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De Forza 300 begon stilaan te verouderen, maar bleef in de smaak vallen door zijn buitengewone functionele kwaliteiten. De ingrijpende facelift van 2018 biedt nieuwe perspectieven.

Op de markt van de maxiscooters kan de 300-klasse in vele opzichten worden beschouwd als de ‘beste koop’. De aankoopprijs ligt amper hoger dan die van een 125 cc-model, maar de extra longinhoud van een 300 cc-motor maakt ook grotere afstanden mogelijk. Tegelijk zijn dit soort maxiscooters amper – of soms zelfs helemaal niet – groter dan een 125 cc-scooter. Allemaal kwaliteiten die de dikkere maxiscooters met 400 tot 500 cc niet kunnen voorleggen, omdat ze aanzienlijk duurder, groter en zwaarder zijn. 

Sinds 2015 laat Honda erg sterke verkoopcijfers optekenen met zijn Forza 125. Waarbij we moeten zeggen dat het jongste bezoek van de ‘kleine’ Forza aan de plastische chirurg hem veel goed heeft gedaan. En omdat de ingenieurs het prima idee hadden om ook zijn techniek, motor en comfort flink onder handen te nemen, beschikte de Forza 125 over alle ingrediënten om opnieuw een kassucces te worden. Vreemd dus dat Honda er behoorlijk lang over heeft gedaan om dat vernieuwde recept ook toe te passen op de Forza 300. Maar ons geduld werd beloond... 

  • Praktische scooter
  • Hoogwaardige afwerking 
  • Algemeen comfort 
  • Problemen keyless systeem 
  • Geen stop-startsysteem 
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!