Korte tests / Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 : lichtjes elektrisch

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De achtste generatie van de Golf zet in op een verregaande digitalisering, maar daarnaast ook sterker op elektrificering, met ditmaal niet één, maar tal van hybride modellen. De mildhybride 1.5 eTSI krijgt de primeur.

Al 45 jaar is de VW Golf een trendsetter en een icoon in het C-segment, dat van de compacte middenklassers. Ook bij de achtste generatie evolueert de stijl minimaal, zodat iedereen het nieuwe model nog altijd meteen als een Golf herkent. Meer nog, als je niet beter weet, zou je deze achtste generatie gewoon als een facelift kunnen afdoen. Tot je de deur opent en de digitale cockpit ontwaart die de Golf een nieuw tijdperk inloodst, samen met heel wat andere state-of-the-art technologie op het vlak van veiligheid en aandrijving.

Uiteraard spelen de hybride varianten een belangrijke rol in het gamma, dat gespreid over 2020 wordt uitgerold. Enkel een volledig elektrische versie ontbreekt deze keer, want die klanten kunnen voortaan terecht bij de ID.3. Maar dan nog blijft het Golf-aanbod zeer ruim, met een tiental varianten met diesel- en benzinemotoren, sportieve varianten (GTI, R) en mild hybrid- of plug-in-hybride uitvoeringen. Bij de lancering is de enige hybride de 150 pk sterke 1.5 eTSI (altijd met DSG), die vinnige prestaties aan efficiëntie weet te koppelen.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.77/20