Korte tests / Ford Kuga 2.0 EcoBlue MHEV : lager verbruik?

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De nieuwe Ford Kuga is beschikbaar met een bijzonder brede waaier aan aandrijfopties. Daarbij ook drie EcoBlue-diesels, waarvan de middelste versie microhybride ondersteuning krijgt. Wat zegt die MHEV?

Zeker in de hogere regionen van de markt is een hybridealternatief dezer dagen onontbeerlijk geworden, en dat is ook Ford niet ontgaan. Het Blauwe Ovaal lanceert daarom de nieuwe generatie van zijn middelgrote SUV Kuga met drie hybrideopties: naast de plug-in­hybride PHEV en de (binnenkort te lanceren) HEV, beide met een 2.5-benzine als verbrandingsmotor, staat er ook nog een microhybride­variant in de catalogus, op basis van de tweeliter-diesel van 150 pk. Een starter-alternator zorgt daarbij voor een bescheiden elektrische ondersteuning, zodat deze tweeliter volgens de normcijfers uiteindelijk niet meer verstookt dan de kleinere 1.5 EcoBlue van 120 pk (4,3 l/100 km tegenover 4,2 volgens de NEDC-cijfers, 5,8 tegenover 5,1 volgens WLTP). Mooi meegenomen op papier, maar wat in de praktijk?

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC