Detailtests / Subaru Outback 2.0D A

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Bij de vrijetijdsbreaks onderscheidt de Subaru Outback zich door een zeldzame authenticiteit. En door een indrukwekkende intelligentie, dankzij de combinatie van zijn CVT-automaat en zijn boxer-diesel.

De Outback, de allewegenversie van de Legacy Touring Wagon (en overigens pionier van het genre sinds 1995), is niet nieuw. Met deze tussentijdse facelift is het echter eindelijk mogelijk om zijn boxer-dieselmotor te combineren met de continu variabele transmissie Lineartronic, die tot dusver uitsluitend gekoppeld kon worden aan de benzineversies. Dat zal ongetwijfeld in de smaak vallen bij de Europese klanten, temeer omdat deze belangrijke technische evolutie gepaard gaat met tal van kleine verbeteringen. Zo zijn de interieurbekledingen van een betere kwaliteit, kwam er een grotere keuze aan bekledingen en kleuren en werd het lcd-scherm van de boordcomputer beter leesbaar. Verder fungeert de elektrische handrem voortaan ook als vertrekhulp voor op hellingen en is de nieuwe navigatie-interface completer en eenvoudiger te updaten. Dankzij al die ingrepen wordt het nog aangenamer toeven in deze grote vrijetijdsbreak, die met zijn verhoogde ophanging en vierwielaandrijving op alles voorbereid lijkt.

  • Bijzonder zachte CVT-automaat
  • Gewillige boxer-diesel
  • Functioneel en ruiinterieur, koffer
  • Echte allewegenauto
  • Erg efficiënte vierwielaandrijving
  • Degelijke afwerking
  • Hoog gewicht
  • Soms schokkerige ophanging
  • Uitrustingslacunes
  • Stop-startsysteem niet verkrijgbaar
  • Korte onderhoudsintervallen
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.00/20