Detailtests / Subaru Legacy 2.0D

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De vorige Legacy mocht 's werelds eerste boxerdieselmotor inwijden. Twintig maanden later wordt Subaru's gezinsberline in een volledig nieuw kleedje gestoken en krijgt hij terloops zes versnellingen.

De Legacy, die groter en ruimer werd en een zesde versnelling kreeg, had eigenlijk een tot 200 pk opgedreven boxer-diesel verdiend. Al was het maar om zijn onderstel, dat haast té sereen is, wat meer op de proef te stellen. Maar helaas, de reële Belgische marktsituatie zou de invoerder er eerder nog toe aanzetten om een 136 pk-versie aan te bieden, om het model wat populairder te maken bij de vlootbeheerders (BIV van 495 in plaats van 867 euro). Aangezien zo'n 'fi scale' versie blijkbaar niet op het programma staat, moet dit model zich beperken tot de rol van uitdager die zonder in het oog springende grote charmes de liefhebbers van écht rijplezier weet te verleiden.

  • Zuinige en stille motor, prestaties
  • Goed gedempte ophanging
  • Uiterst evenwichtig weggedrag
  • Binnenruimte, goede stoelen, skiluik
  • Volledige, doordachte uitrusting
  • Bouwkwaliteit
  • Stroeve versnellingsbak
  • Geen automaat verkrijgbaar
  • Enkele zeldzame interieurgeluiden
  • Licht inconsistente stuurbekrachtiging
  • Nog beperkt dealernetwerk
  • Te korte onderhoudsintervallen
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 16.01/20