Detailtests / Skoda Yeti 2.0 TDI 110 4x4

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Nu de Yeti haast vijf jaar op de markt is, poedert deze bijzondere cross-over zijn neus een beetje bij, waarbij zijn gamma wordt uitgesplitst in twee varianten: een klassiekere en en de wat stoerdere Outdoor.

In tegenstelling tot de Aziaten heeft Skoda zich niet laten verleiden tot een complete vormelijke remake van zijn geliefde SUV na een carrière van amper vijf jaar. De eenvoudige (maar daarom niet minder sympathieke) lijn heruitvinden zou enkel maar tot een minder optimaal resultaat kunnen leiden. Het Tsjechische merk wil meer dan zomaar een look verkopen: de Yeti werpt zich op als een onvoorstelbaar praktisch mobiliteits- en transportmiddel. Daarom werden enkel de voor- en achterzijde licht geretoucheerd. Vooral de nu hoekige koplampen vallen op, net als het feit dat ze voortaan als optie voorzien kunnen worden van bixenontechnologie. De mistlichten, die lager ingeplant staan in een nieuwe bumper en waarvan de lichtbundel meedraait in bochten, zijn niet langer rond, maar plat. De achterlichten geven aan de hand van leds eveneens uiting aan de Skoda-identiteit. Al bij al niets wereldschokkends dus; de enige grote verandering is het feit dat het model voortaan verkrijgbaar is als specifiek stadsgerichte versie en als Outdoor-variant, die zich beter tot openluchtactiviteiten leent.

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Moduleerbaarheid koffer en achterbank
  • Thuis op de snelweg, op paden en in de stad
  • Algemeen comfort
  • Bergvakken, functionaliteit
  • Afwerking op VW-niveau
  • Prijs met enkele opties, Skoda voor VW-prijs
  • Costly Clever?
  • Steeds meer gadgetachtige opties
  • Weinig diepgaande facelift
  • Minder persoonlijkheid na facelift
  • Prijsverschil met Roomster
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.24/20