Detailtests / Range Rover TDV8

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Zelfs een icoon moet bijtijds opgefrist worden, dat hebben ze ook bij Land Rover begrepen. Daarom werd de referentie onder de luxueuze offroaders, de Range Rover, weer op (hedendaagse) smaak gebracht.

Al snel na zijn debuut in 1970 werd de Range Rover een begrip, ook bij de offroadfanaten. Destijds was het nagenoeg de eerste terreinwagen met een wielophanging via schroefveren en een permanente aandrijving op de vier wielen, en onder meer daardoor kon hij op normale wegen een comfort en weggedrag voorleggen dat geen enkele concurrent toen ook maar kon benaderen. In de loop der jaren heeft die concurrentie er alles aan gedaan om even gesofisticeerde auto's op de markt te brengen, maar het blijft gewoon 'a hell of a job' om deze alleskunner het vuur aan de schenen te leggen. Daarvoor bouwen de Land Rover-ingenieurs natuurlijk voort op hun decennialange ervaring, waarbij ze een van bij het begin af succesvolle chassislay-out met de komst van de elektronica op zo'n wijze nog konden verbeteren dat slechts weinige 'echte' offroaders het deze luxueuze pakketboot ook op ongebaande paden echt moeilijk kunnen maken. Daarvoor is het ontwerp te slim en de steeds weer aangepaste uitvoering te verzorgd.

  • Geweldige diesel-V8
  • Prestaties en verbruik (t.o.v. vorige TDV8)
  • Limousinecomfort
  • Bijzondere terreincapaciteiten
  • Veilig en plezierig weggedrag
  • Volledige uitrusting, degelijke afwerking
  • Grootte en gewicht
  • Erg hoog prijskaartje
  • Vrij hoge waardevermindering
  • Moeilijke instap
  • Toegankelijkheid koffer (tweeledige achterklep)
  • Bijna te veel gadgets
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.02/20