Detailtests / Porsche 911 Turbo

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Bij Porsche blijft de prestatiewedloop maar aanhouden. Dat wordt nogmaals geïllustreerd door de jongste 911 Turbo, die een nieuwe fl at six introduceert om zijn suprematie bij de GT-coupés te bestendigen.

Alsof het niets is, heeft Porsche het potentieel van zijn 911 Turbo aanzienlijk verhoogd. Met de komst van de drukgevoede 3.8 kon de Duitse sportwagenconstructeur namelijk een absoluut record bereiken (maar voor hoelang?) Op het vlak van prestaties, terwijl de overstap op directe benzine- injectie tegelijk gepaard gaat met een gevoelige daling van het verbruik, wat meegenomen is bij dagelijks gebruik. De verouderde Tiptronic-automaat werd vervangen door de veel betere gerobotiseerde PDK-bak, die dankzij zijn erg ergonomische schakellepels zelfs probleemloos kan worden gebruikt op het circuit. Het feest zou compleet geweest zijn als het riante prijskaartje er geen domper op zette. Op dat vlak blijft de Nissan GT-R in het voordeel.

  • Uiterst krachtige motor
  • Bijzonder efficiënt weggedrag
  • Geslaagde gestuurde schokdemping, stoelen
  • Geslaagde sturing PDK-versnellingsbak
  • Lager verbruik
  • Dagelijks gebruiksgemak
  • Rolgeluiden op korrelige wegdekken
  • Geen handgrepen
  • Uitrustingslacunes
  • Rijbereik bij intensief gebruik
  • Sperdifferentieel niet standaard
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 16.05/20