Detailtests / Porsche 911 GT3 RS : Circuitgenen

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Binnen het uitgebreide gamma van de Porsche 911 is de GT3 RS de versie die authenticiteit het hoogst in zijn vaandel schrijft. Met zijn atmosferische motor en achterwielaandrijving voelt hij zich thuis op de openbare weg én op een circuit.

Ook interessant: eerste test van de Porsche Boxter Spyder

 

De RS-familie vindt zijn oorsprong in de racerij: het model is oorspronkelijk ontstaan als kleine oplage voor de openbare weg, nodig om een competitiehomologatie te verkrijgen. De eerste generatie – de schitterende Carrera RS 2.7 – verscheen in 1972 en was getooid met de zogenoemde ducktail, de typische vaste spoiler. Vandaag is de RS nog altijd de meest iconische achterwielaandrijver met atmosferische motor uit het 911-gamma. Merkliefhebbers kunnen het zich niet voorstellen dat deze laatste aanhanger van de turboloze flat six ooit de zwanenzang zou inzetten…

  • Dynamische efficiëntie van een racewagen
  • Ouderwetse motorgeluiden en -sensaties
  • PDK zowel voor circuit als openbare weg
  • Perfecte kuipstoelen en rijhouding
  • Comfort bij dagelijks gebruik (normale rijmodus)
  • Exclusief aerodynamisch koetswerk
  • Prijs, zelfs voor een straatlegale racewagen
  • Soms vrekkige standaarduitrusting
  • Wat trage reacties bij het manoeuvreren
  • Weinig praktische deurriempjes
  • Duur liftsysteem voortrein
  • Koolstofceramische remmen erg duur
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.01/20