Detailtests / Porsche 911 Carrera S

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Je zou het op het eerste gezicht misschien niet zeggen, maar al na enkele kilometers is het overduidelijk: deze 991-generatie van de Porsche 911 veranderde zo sterk dat je gerust van een mijlpaal mag spreken.

Hoewel de lijn herkenbaar blijft, zijn er zo veel evoluties dat negentig procent van de koetswerkonderdelen anders is en dat ook het platform volledig nieuw is. Maar wees gerust, de motor blijft wel degelijk in achteroverhang liggen, zoals het hoort. In afwachting van de Carrera 4 drijft hij voorlopig enkel de achterste wielen aan via de traditionele gerobotiseerde PDK-versnellingsbak of via een volledig nieuwe manuele bak die eveneens zeven verhoudingen telt. De Carrera S blijft trouw aan zijn 3.8, waarvan het vermogen echter steeg van 385 tot 400 pk. De verlenging van de wielbasis met zo'n 10 centimeter beïnvloedt de totale lengte van het koetswerk maar deels, want die neemt slechts met 6 centimeter toe. De overhangen werden dus ingekort, met name de achterste. Ook die evolutie is niet zonder gevolgen voor het weggedrag...

  • Uitzonderlijk onderstel
  • Dagelijks rijcomfort
  • Binnenruimte t.o.v. voorganger
  • Uitstekende combinatie motor-PDK
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Geactualiseerde, maar gevrijwaarde lijn
  • Uitrustingsbeleid
  • Prijs van sommige opties
  • Dure PDK-versnellingsbak
  • Kleine brandstoftank (64 liter)
  • Weinig bruikbare achterste zitplaatsen
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.00/20