Detailtests / Porsche 911 Carrera GTS

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Porsche blijft ons maar bestoken met 911-afgeleiden, zoals de Carrera GTS, een exclusief alternatief tussen de Carrera S en de GT3. Een achterwielaandrijver dus, al doet zijn brede achterkant anders vermoeden.

Ondanks achtervleugels die 44 millimeter breder zijn dan die van de tweewielaangedreven versies uit het 911-gamma, is de GTS een gewone achterwielaandrijver. Schijn bedriegt dus. Bovendien onderscheidt deze versie zich ook door zijn specifieke voorpartij, met een zwart lipje onderaan dat de luchtstroming onder de auto beperkt. Ook de grille, die voorzien is van twee diagonale ribben, is specifiek. Standaard krijgt de GTS een manuele zesversnellingsbak, maar de gerobotiseerde bak met dubbele koppeling PDK is als optie verkrijgbaar. Voorts merken we nog evoluties op aan het onderstel, aan de banden en aan de standaarduitrusting, die bijvoorbeeld de gestuurde schokdemping PASM omvat. Ten slotte krijgt deze versie ook standaard nieuwe RS Spyder-velgen met centrale moer.

  • /
  • /
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 16.00/20