Detailtests / Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 210 : Stoere luxebreak

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De break op hoge poten is geen privilege van de premiummerken. Ook mainstream­constructeurs passen het recept toe. Het jongste bewijs is de Insignia Country Tourer, de stoerste uit het Opel-gamma.

Het is niet al SUV’s wat de klok slaat. Ook een break kan zich een avontuurlijke look aanmeten en die visuele belofte zelfs waarmaken als hij zich ook nog eens trakteert op een vierwielaandrijving. Volvo beschouwt zich graag als de pionier van de verhoogde break, maar eigenlijk komt die titel toe aan Subaru. Het Japanse merk lanceerde zijn eerste Outback namelijk al in 1995, dus vóór de Volvo V70 XC (1997) en de Audi A6 Allroad (1999). Sindsdien kwam het segment van de SUV’s fel in opmars, maar het concept van de verhoogde break hield stand. Meer zelfs, het vindt ingang bij steeds meer constructeurs, zowel van het ‘populaire’ slag (Seat Leon ST X-Perience, Skoda Octavia Scout, Subaru Outback en VW Golf en Passat Alltrack) als van premiumniveau (Audi A4 en A6 Allroad, Mercedes E-Klasse All Terrain en Volvo V90 en V60 Cross Country). Ook Opel blijft trouw aan dit segment, met de tweede generatie van de Insignia Country Tourer.

  • Chic voor minder geld dan zijn rivalen
  • Auto voor alle seizoenen, veiligheid, efficiëntie
  • Algemeen comfort, gestuurde schokdemping
  • Riante ruimte achterin
  • Ruime en praktische koffer
  • Bijdetijdse connectiviteit
  • Hoog verbruik
  • Weinig avontuurlijke bodemvrijheid
  • Formaat, zicht in de stad
  • Basic algemene garantie
  • Reservewiel niet standaard
  • Beperkte fiscale aftrekbaarheid
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.52/20