Detailtests / Mercedes GLC 350e : Gewetenskwestie

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De Mercedes GLC en zijn coupéafgeleide zijn sinds enige tijd ook te krijgen als plug-inhybride. Wij gingen na of deze versie naast de fiscale incentives ook in de dagelijkse praktijk voordelen biedt.

In 2008 lanceerde Mercedes (in Peking) de hoekige GLK als antwoord op de Audi Q5 en de BMW X3. Die oogstte echter nooit het verhoopte succes, zodat er in 2015 een heel anders ogende, rondere GLC (volgens de nieuwe typebenaming in Stuttgart) zijn opwachting maakte, eerst met een elegant, maar vrij klassiek ogend SUV-koetswerk, wat later ook met een sportievere coupélook, als antwoord op de BMW X4. In beide modellen is de topuitvoering deze keer geen benzineversie meer met een drieliter-V6 van meer dan 300 pk, maar een plug-inhybride met ongeveer evenveel gezamenlijk vermogen, maar nog duidelijk meer koppel en de mogelijkheid om een tijdje geheel elektrisch te rijden. De techniek loopt in dezen gelijk met die van de gelijknamige C-Klasse, de grote middenklasser die we in september 2015 aan de tand konden voelen (AG 937).

  • Hoogstaand comfort
  • Plezierig en dynamisch rijgedrag
  • Verhouding prestaties-verbruik (mits inpluggen!)
  • Beschikbare veiligheidsuitrusting
  • Behoorlijke terreincapaciteiten
  • Premium prijskaartje, soms dure opties
  • Standaarduitrusting met lacunes
  • Geen negentrapsautomaat
  • Beperkter volume laadruimte
  • Kwetsbaar laadstopcontact
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.16/20