Detailtests / McLaren 570S : Nog steeds indrukwekkend

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Als eerste telg van de nieuwe Sport Series bij McLaren wil de 570S minder duur zijn dan zijn krachtiger soortgenoten. Maar betekent dat ook dat hij op bepaalde vlakken moet inbinden?

Tot voor kort begon het McLaren-gamma bij de Super Series, bestaande uit de 650S en de recentere 675LT (voor Long Tail), allebei als Coupé of als Spider. De minst dure van die modellen moet echter al meer dan 235.000 euro kosten, en dus had de constructeur uit Woking nog wel wat marge voor een Sport Series, die ‘bereikbaarder’ wil zijn in alle betekenissen van het woord. In die categorie hoort de hier geteste nieuwe 570S thuis, net als de 540C (met de C van Club, tegenover S voor Sport). Die laatste hebben we jammer genoeg nog niet kunnen testen, maar hij verlaagt de toegangsprijs tot de McLaren-wereld aanzienlijk (tot 162.750 euro).

  • Nauwkeurig en snedig onderstel
  • Sportieve bedieningsorganen
  • Bijzonder alerte en superperformante motor
  • Veelzijdigheid en rijcomfort
  • Koffervolume en opbergmogelijkheden)
  • Verzorgde stijl, echte supercarlook
  • Filtering op slecht wegdek (ophanging, stuur)
  • Trekkracht kan beter (met winterbanden)
  • Soms aarzelende versnellingsbak in A-modus
  • Complexe, weinig intuïtieve ergonomie
  • Afwerkingsdetails (naden, parasietgeluiden)
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.39/20