Detailtests / Mazda 6 2.0 SkyActiv-G 163: Tegen de stroom in

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Na een carrière van zes jaar onderging de Mazda 6 opnieuw enkele evoluties. Tal van elementen werden onder handen genomen, maar de Japanner geeft voor zijn benzinemotoren nog altijd niet toe aan de lokroep van drukvoeding.

Is het format van de klassieke berline of break nog wel levensvatbaar op een markt die wordt gedomineerd door SUV’s allerhande? Bij Mazda denken ze alvast van wel: hoewel de Japanse constructeur natuurlijk erg opgezet is met het succes van zijn CX-3 en CX-5, geeft het merk de klassiekere koetswerkvormen vooralsnog niet op. In die context onderging de 6 nu een update. Maar gezien de eigenzinnigheid van Mazda blijven de 6 berline en break wel een beroep doen op atmosferische benzinemotoren met een relatief grote cilinderinhoud. Wij reden met de 2.0 SkyActiv-G, in zijn krachtigste versie (163 pk).

  • Weggedrag en comfort
  • Interessant verbruik
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Demping rolgeluiden
  • Premium afwerking
  • Futloos karakter atmosferische motor
  • Forse buitenafmetingen
  • Beperkend optiebeleid
  • Stilaan verouderde connectiviteit
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.01/20