Detailtests / Maserati Ghibli Hybrid: Omdat het moet…

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Nu de FCA-groep volop begonnen is met de hybridisering van zijn modellen, ontsnapt ook Maserati niet aan de draaikolk. De Ghibli bijt de spits af, al is de vierdeursberline misschien minder hybride dan zijn naam doet vermoeden.

Ook prestigemerken moeten tegenwoordig aan hun CO2-uitstoot denken, en dus slaat ook bij hen de elektrificering toe. Zoals bij Maserati, dat onlangs een Hybrid-versie aan het Ghibli-gamma toevoegde. Technisch gezien is die term correct, maar hij is misschien toch wat overdreven, wetende dat het gewoon om een mildhybride model gaat en er dus van zuiver elektrisch rijden geen sprake is. Voor de gelegenheid krijgt de Ghibli ook de 2.0-viercilinder uit de Alfa Romeo Giulia én een lichte facelift ter hoogte van de lichtblokken voor- en achteraan (die laatste doen ons nu wat denken aan die van de Fiat Tipo, maar zeg niet dat wij dat gezegd hebben, of we krijgen een paar prikken van de beroemde drietand). In het interieur zien we eindelijk een modern centraal scherm en ten slotte zijn er nu ook eigentijdse rijhulpsystemen.

  • Origineel aanbod
  • Prestaties voor een viercilinder
  • Onvergelijkbare interieursfeer
  • Gewicht voelbaar bij dynamische rijstijl
  • Binnenruimte achterin
  • Ergerlijke afwerkingsdetails
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie
Score redactie 14.80/20
Bereken de leaseprijs van deze wagen