Detailtests / Land Rover Discovery Sport P200 : Nieuwer dan hij lijkt

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Wat op het eerste gezicht een banale midlifefacelift lijkt, blijkt veel meer te zijn dan dat: de vernieuwde Land Rover Discovery Sport krijgt een nieuw platform én nieuwe motoren. Zoals de P200, een tweeliter van 200 pk.

We zijn september 2014 wanneer Land Rover de opvolger van zijn Freelander voorstelt: de Discovery Sport. De nieuwkomer, die zowel qua formaat als qua prijs onder de Discovery wordt gepositioneerd, mikt op gezinnen en zet sterk in op functionele kwaliteiten. Daarmee zouden de Britten de nagel op de kop slaan, want op vijf jaar tijd wisten ze niet minder dan een half miljoen exemplaren van de Discovery Sport te slijten, waarmee het model uitgegroeid is tot het bestverkochte in de Land Rover-catalogus.

Redenen genoeg dus om het model voor 2020 een modernere basis aan te meten, en dus staat de Discovery Sport voortaan op het PTA-platform (Premium Transverse Architecture), dat debuteerde onder de recent voorgestelde Evoque. Tegelijkertijd deden ook motoren (een benzine en een diesel) met mild hybrid-technologie op een spanning van 48 volt hun intrede. Grondige veranderingen dus, al is er dat aan de buitenkant niet echt aan te zien. Wie goed kijkt, merkt evenwel dat de voor- en achterkant hertekend werden, met zowel voor- als achteraan nieuwe lichtblokken met ledtechnologie.

  • Binnenruimte op 1e en 2e zitrij
  • Hoogstaand ophangingscomfort
  • Technologisch up-to-date
  • Offroadkwaliteiten
  • Krappe 3e stoelenrij
  • Motor mist pit
  • Hoog verbruik
  • Tal van opties
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 13.90/20