Praktischer, luxueuzer en ruimer inzetbaar dan zijn voorganger: de nieuwe Land Rover Defender moet een breder publiek weten te charmeren. Al blijft het natuurlijk maar de vraag of dat beoogde cliënteel ook zal toehappen...
Het minste dat je kunt zeggen, is dat Land Rover ruim de tijd heeft genomen om met een nieuwe Defender voor de dag te komen. De eerste voorzet, de conceptcar DC100, sloeg de wereld een eerste keer met verstomming in... 2011, op het salon van Frankfurt. Waarom het dan nog negen jaar heeft geduurd vooraleer er ook een productiegevolg aan werd gegeven? Speculatie genoeg, met als luidst klinkende gerucht dat de fanbase van de Defender allerminst was opgezet met de esthetische revolutie. Wat er ook van zij, na die ezelsdracht waren de verwachtingen bij iedereen hooggespannen. Waarbij het vooral uitkijken was in hoeverre de Defender aan etiquette had gewonnen, zonder uiteraard zijn roots te verloochenen.
- Hoogstaand comfort
- Praktisch vernuft
- Terreincapaciteiten
- Technologische monitoring
- Imago, X-factor
- 6 of 7 zitplaatsen mogelijk
- Mist charme voorganger
- Alles is elektronisch
- Hoge prijs
- Onhandige kofferdeur
- Positionering t.o.v. Discovery
- Te chic om te offroaden?