Detailtests / Kia Picanto 1.0

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Met zijn strakkere familielook moet de nieuwe Picanto zijn lauwe voorgangers doen vergeten. Maar er is nog meer nieuws te melden, onder meer op motorisch vlak, zoals de kleine en zuinige instap-1.0.

De nieuwe Picanto, die uitsluitend wordt gebouwd in de Koreaanse fabriek in Seosan, behoudt om voor de hand liggende kostenredenen een traditionele ophangingsarchitectuur (pseudo-McPhersons vooraan, torsieas achteraan), maar de wielbasis van het platform werd met 15 millimeter verlengd. Er werd een nieuwe afstelling uitgewerkt voor de ophanging, maar het belangrijkste is dat er voor het eerst in de geschiedenis van het model een driedeursvariant komt. Die zal vanaf september van dit jaar in de showrooms staan. Wat de motoren betreft, laat Kia de diesel varen. Het gamma omvat nog slechts twee benzinemotoren: een 1.0 en een 1.2 van een nieuwe generatie, waaraan de ingenieurs flink gesleuteld hebben om de CO2-uitstoot terug te dringen. Ze worden allebei gekoppeld aan een manuele vijfversnellingsbak.

  • Verhoudingbuitenmaten-binnenruimte
  • Rijcomfort, geluiddemping
  • Geëvolueerde, zuinigemotor
  • Volledige standaarduitrusting (behalveLounge)
  • Koffervolume t.o.v. voorganger
  • Uitzonderlijke garantiepakket
  • Prijsbeleid opties
  • ESP niet standaard, knie airbags niet verkrijgbaar
  • Te lange vierde en vijfde versnelling
  • Weinig communicatief stuur
  • Bescheiden banden
  • Geen automaat verkrijgbaar
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 14.05/20