Detailtests / 2023 Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh RWD / Balance)

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Deze variatie op de al bekende Ioniq 5 gebruikt zijn aerodynamische pak niet alleen om de schijnwerpers naar zich toe trekken, maar verdrijft met het daaruit voortvloeiende rijbereik ook de range anxiety, nog altijd een struikelblok voor veel kooplustigen. Maakt de Hyundai Ioniq 6 zijn beloftes waar?

Voor een lefgozer heeft de Hyundai Ioniq 6 zijn entree niet gemist. Apartelingen moeten het in ons autolandschap vaker wel dan niet ontgelden en floppen dikwijls sneller dan ze ‘zoet broodje’ kunnen zeggen. Een plichtsbewuste vermelding op Wikipedia en een eerherstel in auto­magazines als de strijd allang is gestreden, meer zit er voor die durvers vaak niet in.

Niet zo bij deze rijdende trendbreuk zonder uitlaatpijp van Hyundai. De 2.400 First Edition-versies van de Ioniq 6 waren in één etmaal uitverkocht en in Hyundai’s trofeeënkast pronken intussen bekers voor World Car of the Year, World Electric Vehicle en World Car Design of the Year. Die geoogste roem komt bijna geheel op conto van die gewaagde druppelvorm van het model, met als voordelen extra kilometers op de teller én een sportievere insteek. Maken de kleren ook de auto?

Foto’s: Lennen Descamps

  • Gedurfd en gesmaakt design
  • Laadsnelheid
  • Uitgerijpte rijassistenten
  • Toegankelijkheid koffer
  • Eerder comfortabel sportief
  • Wat licht aanvoelend stuur
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie
Score redactie NC
Bereken de leaseprijs van deze wagen