Detailtests / Honda FR-V 2.0

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Honda had met de Stream al een zevenzitter, vandaag komt daar een bijzonder goed uitgekiende zeszitter bij: de FR-V, die zijn passagiers verdeelt over twee stoelenrijen.

Honda negeert diesel niet langer sinds het zelf de meest geraffineerde viercilinder bouwt, de 2.2 i-CTDi (140 pk bij 4.000 o/m, 320 Nm bij 2.000 o/m), die begin 2004 voor het eerst in gebruik werd genomen door de Accord en de Accord Tourer. Hij is het toppunt van evenwicht, souplesse en stilte, waarvan binnenkort ook de allewegenauto CR-V zal kunnen proeven. Deze turbodiesel met gemeenschappelijke inspuitbuis zal halverwege dit jaar ook verkrijgbaar zijn in de FR-V. Daar gaan we echter niet op wachten om te evalueren wat deze nieuweling bijbrengt in het segment van de compacte eenvolumers. De nu al beschikbare benzineversies laten ons alle aspecten van zijn rijkelijke veelzijdigheid zien.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC