Detailtests / Honda Civic Tourer 1.6i-DTEC

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Veertig jaar na de Wagon, dertig jaar na de Shuttle en vijftien jaar na de Aerodeck breit Honda een vervolg aan de breaktraditie van de Civic. De Tourer koppelt een strakke lijn aan een maximale binnenruimte.

De vergroting van de laadruimte mocht natuurlijk niet ten koste gaan van het wigvormige silhouet van de berline. Door de koffervloer lichtjes te verhogen groeide de inhoud van het verzonken compartiment van 75 naar 117 liter, zodat je er voortaan twee handbagagetrolleys naast elkaar in kwijt kunt. De laaddrempel bevindt zich op dezelfde hoogte als de koffervloer (565 millimeter) en is de laagste in het segment. Als het niet wordt gebruikt, kan het bagageafdekscherm worden opgeborgen in een smal compartiment aan de rand van de koffer. Net als bij de berline kunnen de rugleuningen van de achterbank (in 60/40-verhouding) worden neergeklapt op de zittingen, die automatisch naar beneden schuiven, zodat een perfect vlak laadoppervlak ontstaat. Unieker nog is dat de zittingen ook omhoog kunnen worden geklapt tegen de rechtopstaande rugleuningen en daar in verticale positie vergrendeld kunnen worden, zodat je hoge voorwerpen achter de voorstoelen kwijt kunt. Een mooie bonus is dat je op die manier de zitruimte achterin gemakkelijker kunt stofzuigen en reinigen.

  • Intelligente moduleerbaarheid achterbank
  • Erg ruime koffer met twee niveaus
  • Praktische aspecten en opbergmogelijkheden
  • Rijplezier, aangename bedieningsorganen
  • Zijdezachte, zuinige en stille diesel
  • Weggedrag, nauwkeurig en snedig onderstel
  • Zicht achteruit en schuin achteruit
  • Dure topversies
  • Instap (vooral achterin)
  • Wat gadgetachtige en gezochte menuweergave
  • Automaat niet verkrijgbaar
  • Uitrustingslogica (open dak niet verkrijgbaar)
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.52/20