Detailtests / Honda Accord 2.2 i-DTEC, 2.0 i-VTEC A & 2.4 i-VTEC A

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

In 2002 toonde Honda met zijn Accord hoe een Japanse reisberline hoort te zijn. Zijn opvolger bouwt natuurlijk voort op diezelfde basis, maar legt de lat nu nog wat hoger.

Het mag duidelijk zijn dat in deze tijden van onbetaalbare brandstofprijzen de 2.2 i-DTEC de enige motorversie van deze Accords is, die ons als doorsneeconsument kan interesseren. Een meevaller, want het is ook de homogeenste van de drie. De Japanse merken waren lang gekant tegen diesel, maar bieden uiteindelijk even competitieve zelfontbranders aan als de Europese. De Honda Accord 2.2 i-DTEC is onbetwistbaar de meest verleidelijke Japanse kilometervreter van het moment, al zitten andere ? de Mazda 6 en de Subaru Legacy ? hem op de hielen. Het is dan ook wachten op de nieuwe Toyota Avensis om deze vier met elkaar te confronteren in een volledig Japanse vierkamp...

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC