Detailtests / Ford Grand Tourneo Connect 1.5 Ecoboost (2022) - in detail

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Dat de nieuwe Ford Tourneo Connect een beetje op de Volkswagen Caddy lijkt, is een understatement, want de twee zijn gewoon klonen van elkaar. Of de Ford daarmee ook interessanter is dan het origineel? We deden de test met de lange Grand-uitvoering, met in het vooronder de 1.5-benzinemotor.

Zeggen dat het bruist van de nieuwigheden bij de bestelbreaks, is misschien wat overdreven, maar er zijn de laatste tijd toch best wat opmerkelijke dingen gebeurd in dit kleine marktsegment. Te beginnen bij de beslissing van Stellantis om zijn Berlingo/Combo/Doblo/Rifter nog uitsluitend aan te bieden in puur elektrische versies, die niet alleen veel duurder zijn dan de klassieke varianten met verbrandingsmotor, maar ook veel minder veelzijdig in termen van prestaties, rijplezier en vooral rijbereik. In een mum van tijd kreeg de verkoop van de Renault Kangoo een flinke boost, en in (veel) mindere mate ook die van de Toyota Proace City Verso – ook een kloon van het Stellantis-kwartet, maar wél nog leverbaar als benzine en diesel.

Foto’s: Jonathan Godin

  • Enorme binnenruimte
  • Prijspositionering
  • Koffer bruikbaar in 7-zitsconfiguratie
  • Niet zo aangename motor
  • Achterbank niet in de vloer te klappen
  • Irritante digitale ergonomie
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie
Score redactie NC
Bereken de leaseprijs van deze wagen