De Fiesta Active, de eerste van een nieuwe familie van cross-overs bij Ford, ziet er robuuster uit en belooft veelzijdiger te zijn zonder toegevingen qua rijdynamiek. Het beste van twee werelden?
Een verhoogd onderstel, wat koetswerkaddenda die een ‘avontuurlijkere’ look moeten geven, een stimulerende naam en hop, de Fiesta wordt een cross-over, of een SUV-achtige, zo u wilt. Je kunt Ford ook geen ongelijk geven: zolang die stijl in de mode is en dus opbrengt, kun je er maar beter van profiteren. Ford belooft dat deze Active-variant “een SUV-stijl combineert met een Fiesta-rijervaring”. Dat zou goed nieuws zijn, want de Fiesta is een van de leukst rijdende auto’s van zijn categorie. Maar klopt het ook?
- Erg plezierig weggedrag
- Filtering op slecht wegdek
- Aangename motor
- Geslaagde versnellingsbakbediening
- Verzorgde demping stroomlijngeluiden
- Kwaliteitsvolle banden
- Meerprijs t.o.v. gewone Fiesta
- Wat zwaar en onnatuurlijk stuur
- Wat ruw wegcontact bij lage snelheid
- Hoge laaddrempel, basic moduleerbaarheid
- Demping rolgeluiden
- Korte onderhoudsintervallen