Detailtests / Chrysler 300C Touring

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

In het segment van de Chrysler 300C groeit het aandeel van de breakversies. Vandaar dat Chrysler zijn Touring-versie voorstelt, ook verkrijgbaar met vierwielaandrijving.

Ook in dit luxueuzere en nog steeds groeiende E-segment
is de breakversie aan een opmars bezig. Dat is ook
Chrysler niet ontgaan, en enkele maanden nadat de 300C berline hier op de markt verscheen komt nu ook
de breakversie eraan. Natuurlijk wordt in
dit hogere marktsegment niet graag het
“ordinaire” woord break gebruikt en gaat
men op zoek naar elegantere namen. Zo
ook Chrysler, dat voor de niet helemaal
originele oplossing Touring koos. De Touring-versie erft de imposante voorkant van de berline, maar is vanaf de B-stijl helemaal verschillend, hoewel hij
het stoere voorkomen uiteraard met zijn
berlinebroer blijft delen. Origineel en
interessant is de achterklep, die een eind
in het dak doorloopt en zo de grote kofferruimte
(630 tot 1.602 liter) makkelijk belaadbaar maakt. Een bijkomend voordeel van zo‘n ver naar voor
scharnierende achterklep is dat ze ook open kan met nauwelijks vrije ruimte achter de wagen. Je moet dus niet achteruit stappen als je in de kofferruimte
van de 300C Touring moet zijn. Voor het overige is de Touring even lang als de berline (net geen 5 meter) en staat hij op dezelfde wielbasis (een ongelooflijke
3,05 m), wat ook in deze versie voor heel wat interieurruimte zorgt, zeker achterin. De aankleding binnenin loopt gelijk met die van de berline. Dat wil
zeggen dat ze vrij verzorgd is, in de duurdere uitrustingsversies standaard opgesmukt met leren bekleding en wat houtinleg, maar dat nog te veel niet zo edele kunststofmaterialen zichtbaar zijn.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!