Detailtests / BMW 640d Coupé

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Het feit dat de 6-Reeks Coupé pas na de Cabrio werd voorgesteld, is veelzeggend: de GT-filosofie is bij BMW belangrijker geworden dan sportiviteit. De tijd van de M 635 CSi uit de jaren tachtig ligt ver achter ons...

De BMW 6-Reeks Coupé heeft geen recht op het M-label, dat het voorrecht blijft van de 3- en 5-Reeks en... de X5 en X6. Tja, 'M'-SUV's: andere tijden, andere zeden, zullen we maar zeggen... De 6 Coupé het dus voorlopig bij een motorgamma dat is opgebouwd rond het concept Efficient Dynamics. De hier geteste dieselversie krijgt de drie liter grote zes-in-lijn N57D30T1, die we al kennen van de 740d. Hij onderging hier echter tal van evoluties, waarmee zijn vermogen en koppel zijn toegenomen tot 313 pk en 630 Nm, terwijl de CO2-uitstoot 143 tot 145 g/km bedraagt, afhankelijk van de gemonteerde banden. De 6 Coupé worden geassembleerd op dezelfde lijn van Dingolfing als de 5- en de 7-Reeks. Geen toeval, aangezien die drie modellen heel veel technologie delen.

  • Algemeen comfort
  • Goede voorstoelen, rijhouding
  • Uitzonderlijk laag verbruik mogelijk
  • Combinatie motor-achttrapsautomaat
  • Topprestaties
  • Interessant koffervolume
  • Rolgeluiden runflatbanden
  • Dynamisch weggedrag enkel dankzij opties
  • Symbolische achterste zitplaatsen
  • Slecht zicht rondom
  • Twijfels rond actief stuur, achterwielsturing
  • Ietwat luidruchtige motor
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.00/20