Hoewel voor de 1-Reekshelemaal van nul werd begonnen, heeft de constructeur hem al zijn genen meegegeven. Alles aan deze kleine achterwielaandrijver ademt BMW.
Zolang er niet te veel vermogen naar de voorwielen gestuurd wordt, is een voorwieltrekker ideaal, want je verlost de binnenruimte van de transmissietunnel en de koffer van de overbrenging. Daar staat tegenover dat achterwielaandrijving puur rijplezier verschaft. Zelfs met een dieselmotor. Trouwens, de 1-Reeks is misschien wel een authentieke, sportieve BMW, maar de krachtigste versie tot nu toe is precies een diesel. Toch is de constructeur de me(ga)lomanen nog iets verplicht. Of die door de M-afdeling van het merk bediend zullen worden met een zes-in-lijn? Waarom ook niet, al lijkt een vierpitter zoals de allereerste M3 in deze Âcompacteling even aangewezen. Wordt vervolgd, want BMW beloofde ons een volledig
gamma voor de 1-Reeks...