Detailtests / Alfa 147

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Het segment van de middenklassers werd de voorbije maanden grondig vernieuwd. Alfa Romeo kon dan ook niet achterblijven en stelt een herwerkte versie van zijn 147 voor.

Alfa Romeo kon met de 147 een nieuwe klanten-portefeuille opbouwen: de Europese klanten zijn de jongste van het segment, maar ook degene die de hoogste positie bezetten op de sociale ladder. Het is dan ook niet verwonderlijk dat de topversies het meeste succes oogsten: zij nemen 55 procent van de Europese verkoopaantallen voor hun rekening. Kortom, voor de merkverantwoordelijken is het doel bereikt: de 147 richt zich tot een publiek dat zich wil onderscheiden zonder overdadig vertoon en voor wie de aankoop van een auto niet noodzakelijk een rationele daad vormt. Dat de lijnen van de “oude” 147 in de smaak vielen, staat als een paal boven water. Dat maakte de opdracht van de designers niet makkelijker. Maar te oordelen naar de geïnteresseerde blikken in het centrum van Napels blijkt de magie van de Alfa Romeo-stijl meer dan ooit te scoren.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!