Eerste test / Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 150 : Stoere verhuiswagen

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Net als bij de voorganger is ook van de nieuwe Passat een Alltrack-versie beschikbaar, een soort van cross-over tussen break en SUV. Wij voelden hem aan de tand met zijn basisdiesel.

Bij Volkswagen zijn ze kampioenen om van hun modellen zoveel mogelijk uitrustingsvarianten ter beschikking te stellen, bij voorkeur uiteraard op dezelfde mechanische basis. De Alltrack is zo’n variant: neem een gewone Passat Variant (de breakversie dus), zet hem wat hoger op zijn wielen (de bodemvrijheid bedraagt hier 174 millimeter), voeg wat plastic en aluminium accenten toe om hem er wat stoerder te laten uitzien en klaar is Kees. In de meeste landen is dit stoere Passat-model in vier motorversies verkrijgbaar, maar in België is de benzineversie met 2 liter en 220 pk niet verkrijgbaar (ook niet op de gewone Passats), dus blijft het bij drie versies van de tweeliter-turbodiesel, respectievelijk met 150, 190 en 240 pk.

  • Veelzijdigheid
  • Binnenruimte en koffervolume
  • Algemeen comfort
  • Veilige en plezierige wegligging
  • Looks en afwerking
  • Trekkracht en grip
  • Hoge prijs
  • Vrij dure opties
  • Onhandig formaat bij manoeuvres
  • Te lang gespreide versnellingsbak
  • Comfort met te grote velgen/laagprofielbanden
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC