Eerste test / Volkswagen Cross Caddy

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Het Cross-gamma van Volkswagen bestaat uit modellen met een verhoogde ophanging en grotere wielen. Na de Polo, Golf en Touran heeft nu ook de Caddy recht op zo'n pseudo-SUV-behandeling.

Het interieur van de Cross Caddy heeft niets meer te maken met dat van een bestelwagen: tweekleurige stoelen (met verwarming en lendensteun), een in de hoogte en lengte verstelbare middenarmsteun, een deurbekleding in contrasterende kleuren, een met leder overtrokken handremgreep en versnellingspookknop en zwartglanzende ventilatieroosters met een chroomrand. En dan mogen we niet vergeten dat afhankelijk van het uitrustingsniveau tot 24 opbergvakken en -netten verspreid zijn over het interieur, dat tot zeven inzittenden kan ontvangen, en dat alles met een korte wielbasis en twee zijdelingse schuifdeuren.

De standaarduitrusting van de Cross Caddy omvat de jongste generatie van de elektronische stabiliteitscontrole ESC. Hij is ook het eerste lid van de Cross-familie dat wordt aangeboden met een 4Motion-vierwielaandrijving met een Haldex-koppeling van de vierde generatie. De basismotoren houden het bij een manuele vijfbak. Tijdens het rijden blijken de Cross Caddy's met minder dan 100 pk al gauw ondergemotoriseerd.

De Cross Caddy rechtvaardigt zijn zeer hoge prijskaartje met een aansprekende look, een erg ruim en toegankelijk interieur en veel rijcomfort. Daarmee moet hij jonge, kroostrijke gezinnen weten te verleiden die op zoek zijn naar een plezierige bestelbreak.

U kunt de Eerste Test van de Volkswagen Cross Caddy nalezen in AutoGids 882 van 21/8/2013.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC