Eerste test / Toyota ProAce Verso : Breakpunt

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Met de nieuwe ProAce-generatie koestert Toyota hoge ambities in Europa. Die moeten voor een groot deel worden ingelost door de personenvariant Verso, die een alternatief wil zijn voor grote breaks.

Met deze tweede generatie ProAce bevestigt Toyota zijn vertrouwen in de PSA-groep. De Japans-Franse samenwerking begon met de stadswagendrieling C1/108/Aygo uit 2005. Twee jaar later kwamen Citroën, Peugeot en Fiat voor de dag met de nieuwe generatie van hun bestelwagendrieling Jumpy, Expert en Scudo en in 2012 besliste Toyota om zich naar het voorbeeld van de Italiaanse constructeur ’in te kopen’ bij de Franse groep om zo op een budgetvriendelijke manier zelf een bestelwagen te kunnen aanbieden.

Je kunt bezwaarlijk van een succesverhaal spreken, maar voor Toyota was dit nog maar het begin. De blik van de Japanse reus reikt naar eigen zeggen immers verder dan 2020. Fiat heeft zich inmiddels bij het team Renault-Opel aangesloten, maar Toyota haakt opnieuw in op het mooie offensief van PSA, met de derde en ambitieuze generatie van de Jumpy/Expert. En net als de Fransen heeft de ProAce recht op zijn verburgerlijkte versie, de ProAce Verso. Een dergelijke minibusvariant werd niet meer aangeboden in het gamma van de importeur sinds het verdwijnen van de Hiace in 2010.

  • Interieurruimte en -sfeer (MPV, VIP), moduleerbaarheid
  • Tot 9 zitplaatsen
  • 5 jaar (of 150.000 km) garantie
  • Enkele afwerkingsdetails
  • Concurrentie met Citroën- en Peugeot-versies
  • Beperkte beschikbaarheid automaat
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!