Eerste test / Porsche 911 Turbo

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Actieve ophanging en vierwielaandrijving met elektronische sturing, 480 pk en 620 Nm: de nieuwe Turbo is eens te meer de ultieme Porsche 911. Waar gaat dat eindigen?

De nieuwe Turbo is nog straffer dan zijn voorganger, dankzij een sterk toegenomen vermogen, een gewilliger motor en een iets lager gewicht. Bovendien maakt zijn actieve vierwielaandrijving hem nog efficiënter, zonder afbreuk te doen aan zijn lichtvoetigheid of het rijplezier dat hij biedt. Vooral omdat zijn ophanging, die nu eveneens gestuurd wordt, beter overweg kan met een slecht wegdek dan vroeger, terwijl ze ook een veel beter comfort biedt. Kortom, de 911 Turbo boekt op alle essentiële vlakken vooruitgang. Maar is hij niet 'a bridge too far'? Daarover is het laatste woord zeker nog niet gezegd...

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 16.05/20