Eerste test / Porsche 911 Carrera : Een volwaardige 911

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De ‘basisversie’ van de Porsche 911, de Carrera, onderging dezelfde verjongingskuur als de S-variant en stapte evenzeer over op een drukgevoede 3.0-biturbo, in dit geval 370 pk sterk.

Los van de ’S’ die al dan niet op de achterpartij staat, moet je al echt een krak zijn om beide Carrera-varianten van de Porsche 911 visueel van elkaar te onderscheiden. Van opzij gezien herken je de Carrera aan zijn velgen van 19 duim… behalve als hij zoals in het geval van onze testauto is uitgerust met de optionele twintigduimers van de Carrera S (1.573 euro). Achteraan krijg je nog een kans, waar de Carrera S recht heeft op een dubbele cilindervormig uitlaat aan weerszijden, terwijl de Carrera normaal twee enkele, trapeziumvormige uitlaten heeft… behalve als hij zoals in ons geval is bedacht met de optionele sportuitlaat, met twee centrale uitlaatbuizen (2.844 euro). Niet zo simpel dus…

  • Tegelijk volgzaam en efficiënt onderstel
  • Ongelofelijke prestaties
  • Verzorgde bedieningsorganen
  • Comfort, dagelijks rijgemak
  • Gestuurde ophanging standaard
  • Look, algemene afwerkingskwaliteit
  • Actief differentieel en vierwielsturing niet leverbaar
  • Te weinig opbergmogelijkheden
  • Verbruik kan oplopen
  • Aanraakinterface kan beter
  • Motorklank met basisuitlaat
  • Steeds hogere basisprijs
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 16.20/20