Eerste test / Opel Insignia OPC

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De OPC-variant heeft de facelift van de Opel Insignia overleefd. Hij behoudt zijn drukgevoede V6 met 325 pk en een CO2-normuitstoot van 251 g/km, die hem niet bepaald politiek correct maakt...

Opel heeft de CO2-normuitstoot teruggedrongen van de populairste versies van de Insignia, met name de minst krachtige, die zijn uitgerust met rationele viercilinders en manuele versnellingsbakken waarvan de verhoudingen naar believen verlengd kunnen worden en waarop eenvoudig en voor weinig geld een stop-startsysteem gemonteerd kan worden. Dat geldt niet voor de versies met een automaat (die allemaal uitgerust zijn met hetzelfde zestrapsexemplaar van Aisin AW) en al zeker niet voor de extra krachtige motoren – zie de Gedetailleerde Wegtest van de Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 195. Het Duitse merk, dat nog maar pas enkele donkere jaren achter de rug heeft (2009-2011), kan niet alle broodnodige updates tegelijk aanpakken, en het verminderen van de uitstoot is geen kleine uitdaging.
Opel heeft de CO2-normuitstoot teruggedrongen van de populairste versies van de Insignia, met name de minst krachtige, die zijn uitgerust met rationele viercilinders en manuele versnellingsbakken waarvan de verhoudingen naar believen verlengd kunnen worden en waarop eenvoudig en voor weinig geld een stop-startsysteem gemonteerd kan worden. Dat geldt niet voor de versies met een automaat (die allemaal uitgerust zijn met hetzelfde zestrapsexemplaar van Aisin AW) en al zeker niet voor de extra krachtige motoren – zie de Gedetailleerde Wegtest van de Insignia Country Tourer 2.0 CDTI 195. Het Duitse merk, dat nog maar pas enkele donkere jaren achter de rug heeft (2009-2011), kan niet alle broodnodige updates tegelijk aanpakken, en het verminderen van de uitstoot is geen kleine uitdaging.
 
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC