Eerste test / Hyundai Tucson 2.0 CRDi 185 A

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Met een basisprijs van 39.599 euro richt de Tucson 2.0 CRDi 185 zich tot een nog veeleisender publiek en dus levert Hyundai hem volledig uitgerust, met onder andere vierwielaandrijving.

Voor de prijs van de hier geteste Tucson, en zelfs voor bijna 3.000 euro minder als je je beperkt tot de voorwielaangedreven basisversie, kun je al een Santa Fe kopen. Maar meer – koetswerk in dit geval – is daarom niet altijd beter. Zo blijft Hyundai er rotsvast van overtuigd dat er voor SUV’s een publiek bestaat dat meer belang hecht aan veelzijdigheid en een comfortabele uitrusting dan gewoon aan het formaat van de auto. Een gevoel dat wij uiteraard delen... al zijn we niet helemaal fan van het beperkende uitrustingsbeleid van de constructeur. De 2.0 CRDi 185 4WD aanbieden met andere uitrustingsniveaus dan de dure Executive of Luxury Launch Edition (in ons geval) zou naar onze mening zijn aantrekkingskracht alleen maar kunnen versterken.

 

  • Verzorgde look, knappe stijl
  • Gezond en nauwkeurig weggedrag
  • Koppelrijke en plezierige 2.0 CRDi
  • Rijhouding, algemene ergonomie
  • Ruime koffer, moduleerbaarheid achterbank
  • Bijdetijdse uitrusting (veiligheid, comfort, …)
  • Stugge stoelen (met leer)
  • Wat kunstmatig aanvoelende bedieningsorganen
  • Soms aarzelende automaat
  • Veel harde interieurplastics
  • Beperkend uitrustingsbeleid

 

Ons verdict

De Tucson 4WD heeft een iets comfortabeler ophanging dan de 1.7 CRDi 2WD en kan ook rekenen op zijn koppelrijke 2.0 CRDi met 185 pk, zijn rustgevende automaat en zijn geruststellende vierwielaandrijving. De weelderige uitrusting (panoramisch schuifdak, automatische parkeerassistent, ventileerbare voorstoelen – allemaal standaard – automatische noodremfunctie, verwarmbaar stuurwiel, enzovoort) van de topversies (Executive of Luxury Launch Edition) maakt dat hij levensgenieters aan zijn kant krijgt.

 

Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC