Eerste test / BMW 118i

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De nieuwe BMW 1-Reeks blijft trouw aan het principe van chterwielaandrijving, maar boekt daarnaast flink wat vooruitgang op essentiële vlakken als rijcomfort of binnenruimte.

Sinds hij in 2004 op de markt kwam, ging de BMW 1-Reeks (drie- en vijfdeurs, Coupé, Cabrio en M) als zoetje broodjes de deur uit. Met 1,2 miljoen verkochte exemplaren in zeven jaar tijd is hij zelfs het derde belangrijkste model geworden voor de Beiers, na de 3- en de 5-Reeks. Hij heeft dus weten te verleiden. In de eerste plaats met zijn mooie proporties en verder met zijn achterwielaangedreven architectuur, die er een echte BMW van maakte.

Het wekt dan ook geen verbazing dat de constructeur uit München het concept van de ‘kleine BMW’ voortzet, al zal hij niet lang meer het instapmodel zijn, aangezien de Duitsers tegen 2013 een stadsauto op de markt zullen brengen die gebaseerd is op het platform van de Mini-en dus een voor-wieltrekker zal zijn – en die in het gamma zal komen postvatten naast de fameuze elektrische i3.

Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie NC