Detailtests / Subaru Forester 2.0i e-Boxer : Nog altijd een buitenbeentje

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De vijfde generatie van de Forester blijft het merk-DNA trouw met zijn permanente vierwielaandrijving en boxermotor, maar is tegelijk toekomstgericht met zijn hybride ondersteuning en zijn indrukwekkende arsenaal veiligheidssystemen.

Jawel, u kijkt wel degelijk naar de nieuwe Subaru Forester, al is dat misschien niet meteen duidelijk, want deze SUV lijkt als twee druppels water op zijn voorganger. Het Japanse merk ging er namelijk van uit dat het vorige model bijzonder goed in de smaak van de consument viel en er dus niet te veel aan de stijl veranderd mocht worden. Qua concept is deze vijfde generatie echter wél volledig nieuw. De Forester rust net als de recentste Subaru-modellen op het Subaru Global Platform (SGP), dat voldoet aan nieuwe normen inzake stijfheid, stevigheid en crashbestendigheid. Tegelijk werd de Forester ook iets breder (2 centimeter) en kreeg hij een 3 centimeter langere wielbasis, wat meer interieurruimte oplevert. En onder de motorkap schuilt de nieuwe hybride aandrijflijn die ook in de XV te vinden is en het gamma een schonere en zuinigere richting moet uitsturen: de e-Boxer. Deze hybride tweeliter op benzine is trouwens is de enige beschikbare motor, want de dieselversie is uit het gamma verdwenen.

  • Algemeen rijcomfort
  • Degelijke prestaties
  • Ruim en goed afgewerkt interieur
  • CVT en 4x4 standaard
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Beperkt voordeel hybridisering
  • Koffiemoleneffect CVT onder belasting
  • Vrij dorstige motor
  • Onoverzichtelijk dashboard, ergonomie
  • Beperkend uitrustingsbeleid, geen opties
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie
Score redactie 15.49/20
Bereken de leaseprijs van deze wagen