In deze moeilijke tijden zijn er gelukkig nog autoconstructeurs die geloven in 'fun'-mobielen. Een schouderklopje dus voor Renault, dat met de Wind een kleine coupé-cabriolet met twee plaatsen lanceert.
Naar rationele argumenten hoef je niet te zoeken bij de Wind, die een aanbod vormt dat duidelijk
afwijkt van de rest van het eerder conser- vatieve Renault-gamma. Hij is geen ge- boren verleider. Zijn lijn doet hem van- uit sommige hoeken geen eer aan en leidt niet bepaald tot liefde op het eerste ge- zicht. Nochtans weet hij je naarmate de kilometers elkaar opvolgen, te beklijven en trakteert hij je op een dosis rijplezier die de voor verbetering vatbare ergono- mische details niet kunnen vergallen. In een oogwenk wordt cabrio coupé en vice versa, zonder dat je ooit bagage moet ach- terlaten. En dat maakt hem des te aan- trekkelijker. De snelweg is misschien niet zijn uitverkoren werkterrein, maar hij komt erg inspirerend uit de hoek op klei- nere wegeltjes. Met een prijs van 20.000 euro is dit wel een prijzig speeltje.
- Sympathiek en aantrekkelijk concept
- Dynamisch rijplezier
- Ingenieus daksystee
- Constant koffervolume
- Betaalbare opties
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Ergonomie kan beter
- Gebrek aan opbergmogelijkheden
- Lawaaierige motor (korteoverbrenging)
- Verbruik
- Basisprijs
- Weinig esthetische lijn (vanopzij)