Detailtests / Mitsubishi Outlander 2.2 DID ClearTec

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Na een Europese carrière van tien jaar begint de Mitsubishi Outlander aan zijn derde generatie. En die is veel innovatiever en intelligenter dan je geneigd bent te denken als je hem zo ziet staan.

Als gevolg van de ingestorte verkoopcijfers van de vorige Outlander - die sinds 2007 werd gebouwd in de NedCar-fabriek in Born (in Nederland) - en zijn dubbelgangers (de Citroën C-Crosser en de Peugeot 4007), zag Mitsubishi zich verplicht de productie van de nieuwe generatie - die niets meer te maken heeft met PSA en de twee cross-overs van die groep - terug te halen naar het Japanse Okazaki. Op die manier kan het opnieuw op eigen houtje handelen, om de kwaliteit van het nieuwe model van naderbij op te volgen en beter de vruchten te plukken van een technologische voorsprong die het merk altijd heeft gehad op heel wat massaconstructeurs.
Zo is de Outlander III de eerste massa-auto die van bij het begin is ontworpen met de bedoeling om naast een traditioneel aandrijfgeheel (met een geoptimaliseerde verbrandingsmotor) ook een oplaadbaar hybridegeheel te kunnen krijgen, bestaande uit een benzinemotor en twee elektromotoren. Die plug-inhybrideversie is zeer recent op de Japanse markt geïntroduceerd en komt in de loop van 2013 naar Europa.

  • Rijcomfort, motorkarakter
  • Levendig weggedrag
  • Relatief beperkt verbruik
  • Inrichting interieur (7 plaatsen)
  • Uitrusting, algemene kwaliteit
  • Inspirerende Eco Drive-stand
  • Geen bergvak voor bagagescherm
  • Geen enkele personaliseerbare optie
  • Safety Pack enkel verkrijgbaar met automaat
  • Stop-startsysteem enkel op manuele versie
  • Kwetsbare bumpers in koetswerkkleur
  • Minder karaktervolle look
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 15.00/20