Ook een historische terreinwagenspecialist als Land Rover kan niet meer om de plug-inhybride heen. Elektrisch over veld- en boswegen? Deze Discovery Sport P300e draait er zijn hand niet voor om....
De huidige Land Rover Discovery Sport stamt al uit 2015, maar van pensioen is nog geen sprake, integendeel: voor 2020 kreeg hij nog een facelift. Naast enkele subtiele esthetische ingrepen bracht die in het interieur een nieuw multimediasysteem mee, terwijl de meeste krachtbronnen er mildhybride ondersteuning bijkregen. Maar ook het platform werd onder handen genomen, om het stijver te maken én het voor te bereiden op de komst van een plug-inhybrideversie. Die P300e is sinds enkele maanden een feit, en belooft maar liefst 55 elektrische kilometers zonder te raken aan de softroaderkwaliteiten of de binnenruimte van de Discovery Sport. Alleen de derde stoelenrij in de koffer ging op de schop.
- Binnenruimte en praktische aspecten gevrijwaard
- Nog altijd geschikt voor licht terreinwerk
- Lage gebruikskosten (met opladen)
- Hoog verbruik met lege batterij
- Derde stoelenrij niet beschikbaar
- Onhandig breed koetswerk