Detailtests / Ford Fiesta 1.1i 85 : Hetzelfde, maar beter

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

De Fiesta is intussen al een veertiger, maar dat hij nog altijd jong van geest is, merk je zodra de eerste bocht zich aandient. Tegelijk verzorgt deze zevende generatie ook zijn voorkomen en zijn uitrusting.

Zelfs op het einde van zijn carrière was de zesde generatie van de Fiesta nog een van de meest verkochte auto’s in Europa. Logisch dus dat Ford voor de zevende generatie van het model blijft inzetten op de unaniem erkende kwaliteiten van zijn voorganger, met op kop zijn wegligging, zijn originele look en zijn verhouding prijs-kwaliteit. Tegelijk wilde Ford ook de belangrijkste tekortkomingen aanpakken, zoals de onoverzichtelijke ergonomie van het infotainmentsysteem, de matige afwerkingskwaliteit en de beperkte uitrustingsmogelijkheden. Nu de Ka+ onder aan het gamma een handje komt helpen, kan de Fiesta bovendien wat meer naar boven opschuiven. Dat bewijst het nieuwe topuitrustingsniveau Vignale, net als de komst van een 120 pk sterke diesel. Tegen de huidige trend in biedt Ford ook nog altijd een driedeursversie aan, een koetswerkvariant die het bij de Fiesta vrij goed doet. Op de stoere Active-versie en de sportieve ST is het daarentegen nog wachten tot 2018.

  • Eersteklas rijdynamiek
  • Moderne veiligheidsuitrusting
  • Rijcomfort gevrijwaard
  • Ergonomie infotainmentsysteem
  • Verhouding prijs-uitrusting
  • Krappe prestaties 1.1i
  • Relatief hoog gewicht
  • Matige binnenruimte, koffervolume
  • Bescheiden stilistische evolutie
  • Afwerkingsdetails
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie NC
Score redactie 14.47/20