Detailtests / BMW 320e PHEV Touring (2023) - in detail

Geschreven door op

Overzicht

Découvrez notre prêt auto

Vele duizenden Belgen zagen de voorbije decennia het getal ‘320’ op hun loonbrief verschijnen. Lange tijd was dat in combinatie met de letter ‘d’ erachter, de afgelopen jaren vooral met de letter ‘e’. Maar zit er nog leven in deze oplaadbare hybride, nu diens hele bestaansreden – belastingontwijking – binnenkort deels tenietgedaan wordt?

BMW’s meest verkochte model is, in ons land althans, niet langer de 3 Reeks, nu de X1 en X3 hem zonder (ver)pinken hebben ingehaald. Het neemt niet weg dat de Dreier, die over twee jaar een halve eeuw jong wordt, nog immer een lieveling is op de Belgische automarkt, waar BMW al twee jaar aan een stuk het populairste merk is.

De huidige en zevende generatie, bij ingewijden bekend onder de fabriekscodenaam ‘G20’ – of ‘G21’ voor deze Touring – verscheen begin 2019 ten tonele. Halverwege in zijn cyclus krijgt hij dan ook een kleine opfrisbeurt om hem in deze snel evoluerende tijden bij de les te houden, wetende dat Mercedes inmiddels een nieuwe C-Klasse gelanceerd heeft en dat Audi dit jaar een verse A4 in de ring stuurt.

Foto’s: Dennis Noten

  • Zachte aandrijving
  • Zuinig met stroom
  • Prima wegligging
  • Beperkt totaal rijbereik
  • Stevige basisprijs
  • Hoog benzineverbruik
Verder lezen? Download GRATIS het volledige testverslag!
Prijs meer over de geteste versie
Score redactie NC
Bereken de leaseprijs van deze wagen